Jak skutecznie promować markę na Instagramie: sprawdzone triki

Utworzono: 03-01-2019

W statystykach dotyczących liczby zarejestrowanych użytkowników wciąż rządzi Facebook. Mimo to, o wiele większym zaangażowaniem odbiorców cieszy się Instagram. Z tego względu wiele firm zaczyna traktować tę aplikację jako idealne miejsce do promowania swoich marek i produktów. Jak to zrobić?

Po pierwsze: korzystaj z możliwości, jakie daje Instagram

Aplikacja pozwala na korzystanie z wielu ciekawych narzędzi reklamowych: dodawania zdjęć i filmików, prowadzenia transmisji na żywo, przeprowadzania ankiet (dzięki którym dowiesz się więcej o opiniach i upodobaniach swoich klientów), tagowania produktów, oraz wrzucania bieżących, 24-godzinnych relacji na InstaStories, np. z ważnego dla firmy wydarzenia. Tak samo, jak Facebook, Instagram umożliwia też umieszczanie płatnych reklam, które docierają do wybranej przez nas grupy docelowej.

Po drugie: zadbaj o stronę wizualną

Jak nigdzie indziej, tutaj najważniejszy jest WYGLĄD. Przyciągające zdjęcie, interesujące, dobrze zmontowane filmiki, krótkie relacje informujące o najnowszych produktach, konkursach lub promocjach – wszystko to musi być estetycznie wykonane. Co więcej, mile widziane są wyłącznie autorskie zdjęcia i grafiki, a nie obrazy pobierane z banków zdjęć (użytkownicy szybko to wyłapią).

Tutaj liczy się autentyczność, choć oczywiście nie taka na 100%, pozbawiona upiększeń i dodatków J Wręcz przeciwnie: korzystaj z filtrów, programów do obróbki zdjęć, aplikacji poprawiających kolory, umożliwiających dodawanie napisów, naklejek, efektów itd. Fotografie mają być Twoje, ale przy tym maksymalnie ładne, ciekawe i estetyczne.

Po trzecie: krótka, ale ciekawa treść

Pod zdjęciami możesz umieszczać informacje na temat konkretnych usług, produktów i samej marki. Pamiętaj jednak, że to właśnie fotografie i filmy same w sobie powinny przekazywać jak najwięcej treści. Gdy umieszczasz pod postem tekst, postaraj się, aby był dość krótki, w pełni zrozumiały i uzupełniony o wyróżniki lub dodatkowe źródła informacji (np. emotikony, linki).

Wzbogacaj swoje zdjęcia odpowiednimi hasztagami (tutaj dowiesz się więcej na ich temat: Historia hasztaga. Skąd się wziął i jak z niego korzystać?). Ogółem: liczy się zwięzłość i prostota. Estetyka jest tutaj znacznie ważniejsza niż sam tekst.

Po czwarte: regularność to podstawa

Niestety, bez regularności i spójności w działaniach marketingowych na Instagramie, nie osiągniesz zbyt wiele. Ważne jest stałe podtrzymywanie zainteresowania użytkowników. W ten sposób skutecznie wypromujesz zwłaszcza markę z takiej branży, która opiera się na emocjach lub wrażeniach wizualnych. Przykładem mogą być firmy wnętrzarskie, modowe, spożywcze, organizacje walczące o prawa zwierząt, czy marki kosmetyczne. Oczywiście zawsze możesz zatrudnić do prowadzenia profilu odpowiednią firmę lub osobę.

Na Instagramie najważniejsza jest umiejętność spontanicznego tworzenia ciekawych i aktualnych treści. W ten sposób można zyskać zaangażowanie odbiorców. Dlatego, jeżeli chcesz robić to samodzielnie, zainspiruj się, obserwując profile znanych marek z tysiącami i milionami obserwatorów; stwórz hasztag związany ze swoją marką i śledź oraz lajkuj zdjęcia, którym będą potem oznaczane; rozważ współpracę z trendsetterem, czyli np. celebrytą lub osobą posiadającą dużą liczbę obserwatorów, która zareklamuje Twoją markę na swoim profilu.

Przejdź do góry strony