CO NOWEGO W SOCIAL MEDIA? Facebook i Instagram wprowadzają kolejne ułatwienia.

Utworzono: 23-08-2018

W zasadzie nie ma kwartału żeby w social media nie pojawiły się nowości. Przy każdej aktualizacji Snapchata mamy nowe funkcje i ustawienia. Facebook i Instagram też zaczynają podążać tym tropem. Zapraszamy na krótki przegląd ostatnich nowości i zapowiedzi - może któreś z nich okaże się Twoim biznesowym narzędziem marzeń.

1. Już możesz zarządzać swoim czasem

Facebook wprowadza nowe narzędzia, które mają pomóc w zarządzaniu czasem spędzanym na Facebooku i Instagramie. Mają one być kolejnym krokiem firmy w tworzeniu środowiska sprzyjającego lepszemu spędzaniu czasu w mediach społecznościowych. Nowe narzędzia na Facebooku i Instagramie to: panel aktywności, przypominacz o czasie spędzonym na Facebooku oraz wyciszenie liczby powiadomień.

Dostępne z poziomu ustawień w każdej z aplikacji. Na górze zakładek Twoja aktywność (Instagram) lub Twój czas na Facebooku (Facebook) znajdzie się panel zawierający średni dzienny czas spędzony przez użytkownika na platformie w ostatnim tygodniu. Można tam będzie też zobaczyć szczegółowy wykres z sumarycznym czasem w każdym z ostatnich siedmiu dni (i się przerazić :)). To dobre narzędzie by ocenić czy faktycznie używamy naszych social mediów do pracy i robimy to co potrzebne czy też czas przecieka nam przez palce i suma minut spędzonych w wirtualnych społecznościach przyprawi nas o zawrót głowy.

Wraz z kontrolerem czasu pojawi się możliwość ustawiania indywidualnych przypomnień. Facebook będzie trochę jak nasza mama, która mówiła – wyłącz już telewizor i poczytaj lepiej książkę. Sam powie nam – miałeś już przestać sprawdzać statusy znajomych, zrób coś konstruktywnego.

2. W końcu możesz otagować produkty na Instagramie

Otwiera to przed Twoją marką naprawdę wielkie możliwości. Teraz wrzucając zdjęcie, na którym widnieje Twój produkt, możesz otagować je specjalnym linkiem. Sprawi on, że tylko dwa kliknięcia będą dzielić Twojego odbiorcę od kupna pokazanego przez Ciebie produktu. Musisz jednak pamiętać o wcześniejszym wrzuceniu produktu do swojej firmowej strony na Facebooku. Dzięki temu Instagram może stać się Twoją wirtualną witryną sklepową.

3. Era zapisywania story

Instagram umożliwia teraz zapisywanie opublikowanych Insta Stories. Jest to bardzo duże udogodnienie dla biznesowych kont. Teraz możesz tworzyć całe katalogi/historie dotyczące Twojej kampanii, eventu lub innego ważnego przedsięwzięcia Twojej marki, które nie znikną po dobie.

4. Widziałeś już Watch Party?

To nowa funkcja na Facebooku. Pozwala administratorom grup na odtwarzanie filmów wideo i zaproszenie do projekcji wybranych użytkowników, którzy wspólnie w czasie rzeczywistym mogą oglądać nadawane treści. Podczas odtwarzania internauci mają możliwości pozostawiania na bieżąco komentarzy i kontaktu pomiędzy sobą. Czyli w zasadzie brakuje tylko popcornu i jesteś jak u siebie w domu z grupką przyjaciół. Zaleta – nie gadają, a ich komentarze możesz przeczytać a nie usłyszeć podczas najlepszej sceny. To także nowe narzędzie biznesowe – do oglądania konkretnych filmów np. reklamowych będzie można zaprosić wybranych odbiorców. Jak wyjaśnia Facebook „Watch Party ma być kolejnym sposobem na budowanie przez grupy zaangażowania ich członków i wzmacnianie relacji pomiędzy użytkownikami. Facebook zapowiada także, że niedalekiej przyszłości rozpocznie testowanie Watch Party w obrębie stron, które publikując filmy będą mogły zaprosić do ich oglądania konkretnych użytkowników”.

5. Teraz wyszukasz za pomocą zdjęcia

Pole wyszukiwania Facebooka nareszcie posiada dodatkową funkcję pozwalającą zrobić zdjęcie, dzięki czemu można uruchomić proces przeszukiwania. Opcja może okazać się niezwykle wartościowa dla wyszukiwania produktów i kwestii powiązanych z markami. Facebook długo czekał z tą opcją. Instagram, Snapchat i Twitter mają już takie funkcje znacznie dłużej.

6. Za chwilę reklamy wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość

W USA Facebook rozpoczął testy reklamy wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość. Użytkownicy platformy będą mogli wirtualnie przymierzać i porównywać między innymi akcesoria i dodatki modowe, a także oglądać meble, gry i inne produkty ze świata rozrywki. Pierwszą marką testująca reklamy AR jest Michael Kors. Jej klienci mogą wirtualnie przymierzyć przed zakupem okulary przeciwsłoneczne. Możesz zacząć się przygotowywać. Od testów do wprowadzenia wcale nie mija dużo czasu i nagle się okaże, że ktoś będzie mógł wirtualnie pojeździć przed zakupem Twoim ciągnikiem, albo przymierzyć ubranie lub dopasować odpowiednie cienie do barwy tęczówki. Brzmi jak Matrix, ale reklamy z rozszerzoną rzeczywistością czekają tuż za rogiem.

 

Masz pytania, chcesz podjąć współpracę z profesjonalistami?
Zapraszam do kontaktu: Mirosław MarmajMiroArt - Plac Pokoju 9, II piętro, Lębork.
Tel. 59 862 64 50, mail: biuro@miroart.pl

Zapoznaj się z naszą ofertą lub cennikiem.

Przejdź do góry strony